6日未明、北海道で大きな揺れを観測した「北海道胆振東部地震」におきまして、被害に遭われた方々に謹んでお見舞いを申しあげます。


全国のたくさんの方々から「大丈夫?」「何か不自由しているもの送るよ」と励ましのよメッセージをいただきました。本当にありがとうございます。
I received encouragement message from many people nationwide, "Are you OK?" "I will send something that is inconvenient". thank you very much.


1週間を経過した今、僕の生活は日常を取り戻していますが、まだまだ苦労している方々もたくさんいますし、電力不足の不安もあります。
One week has passed, my life has regained daily life, but there are still many people who have difficulty, and I am concerned about the power shortage.



僕の近所は、丸1日の停電でした。札幌でここまで長い停電は経験はありませんでした。
とっても不便で不安な夜でしたね。
My neighborhood was a whole blackout on a whole day. I have had no experience of long blackouts so far in Sapporo.
It was a very inconvenient and uneasy night


今回はその時の写真を少し載せます。
This time I will post a few pictures of that time.


今回のことで僕は基本的には楽しく元気の出る写真を撮りたいなーと再認しました。
楽しく元気な北海道の写真を期待しててください!!
For this thing I basically reconfirmed that I want to take pictures that are fun and energetic.
Please expect pleasantly energetic picture of Hokkaido! !
_DSC1452

_DSC1449

_DSC1469

_DSC1474

_DSC1475

普段は街灯やお店の電気でとっても明るい近所なんです。
I usually have a very bright neighborhood with street lights and electricity of shops.





クリックで拡大できます。You can click to enlarge.
_DSC1536
翌日の大通公園で撮った1枚です。
早くみんなにいつも通りの日常が戻ったらいいなーと切に願っています。
It is one piece taken at Odori Park the next day.
I hopefully wishfully I hope everyone will return to their usual daily life as soon as possible.