クリックで拡大できます。You can click to enlarge.
_DSC2591

1月に行ってきた洞爺湖の写真を投稿しています。
前回はこちら↓
広く気持ちよく撮るTake pleasantly wide.
海のような湖A lake like the sea.
にらめっこStaring.
上手く賢く利用するUse it well and wisely.
オフシーズンoff-season.
夕方の橙色Evening orange.

1月に2泊3日で行ってきた洞爺湖の写真を投稿しています。
今回は洞爺湖の朝の様子を見てください。
僕は写真をはじめて3年くらいになりますがあまり朝景を撮ったことがありません。朝の景色が綺麗なのは知っていますが朝が弱いためになかなかチャレンジできませんでした。洞爺湖にきて翌朝が晴れの予報だったので満を持してチャレンジしてきました。夏場とは違って朝が遅いのでちょっと楽だったかな。予想よりも山に隠れた位置からの日の出だったのでちょっと場所に苦労しましたが、撮って綺麗な空が撮れました。
I posted a picture of Lake Toya I went in January for 3 nights and 2 nights.
Please look at the state of the morning of Toya this time this time.
I will be taking pictures for about 3 years but I have never taken scenery in the morning.I know that the scenery in the morning is beautiful, but I could not challenge because the morning was weak.I came to Toyako and the next morning was a sunny forecast so I took full and challenged.Unlike summer, morning is late so I guess it was a little easier.Because it was a sunrise from the position hidden in the mountain than expected, I had a hard time at the place, but I took a beautiful sky.

Camera : SONY α7(LCE-7)
Lens : SONY FE 16-35mm F4 ZA OSS
Lens focal length : 27mm
Manual mode : F9.0 SS:1/60s  ISO:1000 WB=Manual.




クリックで拡大できます。You can click to enlarge.
_DSC2606
朝日が出るまで湖畔をうろうろ歩いていたら1羽の白鳥がいました。なんで1羽だけだったのかな~?
人慣れしているようでどんどん近づいてきました。
I was walking around the lake side until the morning sunshine, there was a swan.Why was it only one?
I seemed to be accustomed to people and it came closer and closer.

Camera : SONY α7(LCE-7)
Lens : SONY FE 16-35mm F4 ZA OSS
Lens focal length : 35mm
Manual mode : F8.0 SS:1/50s  ISO:320 WB=Manual.




クリックで拡大できます。You can click to enlarge.
_DSC2615

Camera : SONY α7(LCE-7)
Lens : SONY FE 16-35mm F4 ZA OSS
Lens focal length : 31mm
Manual mode : F8.0 SS:1/50s  ISO:500 WB=Manual.




クリックで拡大できます。You can click to enlarge.
_DSC2608
だいぶ空が明るくなってきましたね。
これからどんどん明るくなって朝日が出てきます。
The sky has become much brighter.

The sunrise comes out as the brightness becomes steadily increasing.


Camera : SONY α7(LCE-7)
Lens : SONY FE 16-35mm F4 ZA OSS
Lens focal length : 35mm
Manual mode : F8.0 SS:1/50s  ISO:400 WB=Manual.